Thursday 22 April 2010

TIPS BERGUNA TOK ORANG YANG PUTUS CHENTA



OK,kali nie aku nak share ngn korunk tips tok pasangan yang putus chenta..


1. buang semua barang-barang yang dia bagi.. kalo sayang. simpan sume dalam kotak. kendian jangan bukak smpi hati korunk da sihat.. :)

2. jangan dengar lagu sedih.. lagu yang cam sayu-sayu cam lagu tema tok korunk bedua ke. lagu dia bagi ke,ko bagi ke,aku cakap jangaannnn.... lagu pape la yang leh ingat kan pasal dia kat ko..

3.
jangan dok sesorang,nti ko konfem2 nye la tingat dia... aku 110% pecaye kalo korg da dok sorg,pe lagi yang korg pk?? mesti la kenangan manis kau dan akuu.... buang sume wei..
xpayah dikenang..

4.
kuar ngn kekawan,abeskan masa ngn dorg,kuar melalak,kuar gegelak,kuar la tok hilangkan rase kosong tue.. aku caye wlpn sekejap. tp korunk leh gak melupekan..

5. sebokkan diri ngn keja,keja kat opis.. uatla Ot ke pape ke kan.. uat2 banyak keja wlpn senarnye xla banyak mane.. uat2 glabah jew pas2 uat2 cam bz ngalah kan PM. konfem korunk lupe..

6. nie mende yang aku selalu set dalam otak aku.. kumpol duit bebanyak,keja rerajin
xpayah pk dia. ko keja kumpol wit puaskan diri ko. kumpul reta.. sumenye tok kesenangan ko jugak,mende nie senarnya lagi sangat memuaskan ko..

7.  cantikkan kereta ko dari melabur kat tempat len,xpon simpan wit pas2 beli la barang ape yang ko idam2 kan.. emsem kan diri ke,cantikan diri ke? kan itu lebey elok.. dari melabur xtentu pasal kat tmpt len.. kat cni ko da leh saving....

8.
tink positif jew der,kalo ko clash kan. myb ko ade byk mase tok kekawan. tok family tok keja N tok diri ko. biarkan die bahagia... ko biar ngn hidup ko...

9.  aku rase single lebey elok,xde la ko down nak pk masalah dunia,masalah die,masalah sape2..edop aman tenteram jew wei... jiwe coOL wa cakap lu.. xcaye try lol... xde sesemak nak begado bagai laaaa........ majuk2...

10.
aku skng juz pk diri aku,pk nak kumpol reta nak beli umah nak beli ape yang aku impikan.. alhmdullillah sikit2 da tecapai.. korunk ???

11. 
korunk set gak dalam otak uat pe pepening kepala pk pasal dia,padehal dia ngah epy,ngah bahagia.. yang korunk down cam haram.. nenagis,sesedey....ape yg korg leh dapat??xleh nak uat ape.. wei wakeup dow.. smpi bile nak down cam nie?? cube bkk mate dia & buktikan ko gak leh bejaya tanpe dia la weyh..

12. 
berfacebook la  cari kekawan baru tambah kawan,elangkan rase bosan kalo xde kwn..

13.
jangan cepat cari penganti,kekawan jew dulu,kenal ati budi,kang xpepasai da jadi jande/duda uat kali ke 19.. relax jangan mengelabah.. xlari gunung dikejar.. kenal secara mendalam.. jgn desprate sgt tok cari penganti...

14.
jangan layan perasaan gampunk korunk tue dow... sume nye xkemane.. be strong darl..
setiap yang belaku ade hikmah,myb tuhan tue nak bagi yang lebey baek tok korunk.. tuhan x jadikan sesuatu mende 2 xbesbb.. mesti ade sinar yang lebey elok tok korunk kendian hari.

15. 
hukum karma 2 mesti ade,kalo dia uat ko.. kejap jew tuhan akan balas, tuhan yang balas wei. bukan ko.. ade paham. ko elex2 suda kat ctu..

16.  bace lah blog aku yang harem nie.. walaupon xla syok mane.. tp myb leh menghilangkan rase yang cam be now where dalam jiwe korunk 2.. aku da pon 3taOn edop bujang... relax jew...
makin banyak mende aku blh beli,makin byk mende aku leh capai.. sO korunk cane lak?? mau try jadi cam aku yang xberape baguussss nie?? try la.. edop mesti ade matlamat.. edop mesti kuat.. kalo xkuat korunk mesti down & tekapai2 mcm lahabau... :) jummm single.. kumpol reta..
edop mesti epy,jiwa mesti tenang dan tenteramm :) sbb aku ade kawan2 yang sayang kan aku..

3 comments:

♥reEn♥ said...

bahahaahahahaha....di sebalek tips2 yang d beri...rupenyer tersirat gak bende yang ehem2..nak suruh lawat blog dye rupenyerrr...hahahah...thumb up...hehehhe...

suda follow anda ;')

LUBUK SEGALA INFO said...

hahahahahahaha.. siOoot la u niee reen thanx yahh suda follow kamu juge.. tapi kan.. xreti lol nak kumen kat ctu ajoooo.. hahahha

hiDayat hiKayat said...

xleh pki sgt la kechikkk
ko bg tip awal2 tu ok dah
tp ujung2nyer ko mcm looser jer xder si''dier''
wakakaka
satu lg!
tip ni xsesuai ngan org cam aku
sbb brcintan ngan peng
hahaha
point last tu aku bg credit kat ko
hahaha

Apa itu simian line?

Apa itu simian line? Simian Line adalah sebuah garis lurus yang membelah tangan, merupakan garis head line dan heart line yang m...