Monday 4 May 2015

Hari ketiga : Percutian ke lombok , gili trawangan dan kuta 5D4N

Hai pada hari ke 3 kami berjalan2 1 pulau dari pagi sampai tengahari. Selesai pkol 12. Kami suruh  pihak hotel inlander call cidomo ambik kami di hotel cidomo.


Ok kawan aku dah beli pakej boat bersama pakej supir dari agensi hotel yang dia penah ddk dikuta. Kawan  aku dia dah p kuta hari 1st. Makanya jumpe kami di gili.
RP400 00 bersamaan RM120 untuk 6orang. Ok bgi aku agak mahal dan kena ketuk dari agensis nie. Dia habaq mai pakej dia sgt berbaloi  n caya kan dia sbb nanti kami akan kena ketuk. Masa tggu tue aku pun dok survey harga pada supir  yang bertanya.
Ok. Sekadar bertanya.. rupanya dari sengigi 1 kereta blh dapat RP100 00. Makanya kami kena ketuk dalam RP200 000 sedap2 kan makan tepi. 

Kat sini kena hati2 weyyhh kebanyakkan kena sembelih  kena ketuk datangnya  dari transportation. Ade yang blh kena ketuk sampai RP600 000 ke sejuta.. plss plss plss take note
Lebih baik korg ambik  supir dari luar airport atau blue bird. Teksi kaler biru. Tapi jalan  keluar  sikit. Pastu lagi 1 plssssss.... jangan beli sesiap boat ke transportation  ke dekat agensi. Korg trun biat dari gili ke bangsal tue. Try nego harga  ke sengigi RP100 000 blh dapat. Kalau ke airport dari bangsal boleh daoat RP300 000.

Sampai  je kt bangsal n pak supir datang. Makanya kami be tekak  secara  berhekmah dengan agensi  boat nie.. dari RP400 00  kami  hanya dapat pulangan RP50 000 sahaja. Maknya kami  teruskan dengan  pak supir  tue  yang diberi nama mass deraman.
Dia tau situasi  kami. Makanya dia banyak membantu dan jadi  supir kami sampai ke akhir hari kami di lombok paradise.

Kami checkin di hotel bumi aditiya selama 2hari di sengigi. Hotel aditiya  semalam RP300 000. Dari awal masuk  sampai keluar. Bad service. Sangat teruk. Tak digalakkan  untuk duduk disini. Kalau blh dapat uang lebih baik dipersilakan
Staff ramai. Tapi breakfast  out. Lambat lembab  dan membazir masa. Rata2 yang duduk sini semua complain  bende yang sama. Kalau bagi 5 bintang setengah bintang je blh kasi sbb bad service.

Korang2 yang nk  ddk  situ boleh pk byk kali. Kalau  nk ddk jugak  xper.. Ade  jugak yg ok je.. sbb harga murah  jekan.. ade swimming  pool...
Tapi gili jugak yang best. Sengigi xbest pun... menyesal xstay lelame kt gili. Shoping dekat sengigi  bestlaaa.. yg lain out  pantai biase2 je. Xsehebat gili.

Rasa gili paling the best dan kalau next di iziankan pegi lagi.. akan ke gili je.. xnak dah ke lain hahaha.. boleh x macam tue...











No comments:

Apa itu simian line?

Apa itu simian line? Simian Line adalah sebuah garis lurus yang membelah tangan, merupakan garis head line dan heart line yang m...