Wednesday 15 April 2015

KWSP Mulakan Rundingan Mengenai Umur Pengeluaran Penuh


Diterbitkan: Rabu, 15 April 2015 3:56 PM

(Ubah saiz teks)

 
 
 
KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan memulakan program bersama pihak berkepentingan dan ahlinya mulai 20 April, 2015 mengenai langkah menaikkan umur pengeluaran penuh.
Dalam satu kenyataan pada Rabu, KWSP berkata program bersama itu akan meliputi penambahbaikan terhadap perkhidmatan semasa yang ditawarkan oleh KWSP, termasuk cadangan untuk menangani isu berkaitan ketidakcukupan simpanan persaraan bagi jangka panjang.
Orang ramai boleh mendapatkan maklumat mengenai cadangan dan pilihan di laman web myEPF (www.kwsp.gov.my) mulai Isnin, 20 April 2015.
Ahli KWSP boleh memberi pandangan dan komen berkaitan cadangan dan pilihan itu melalui platform i-Akaun yang selamat dan sulit mulai 21 April.
"KWSP akan memastikan segala pindaan atau keputusan yang dibuat adalah dengan mengambil kira kepentingan ahli dan hanya selepas berunding dengan semua pihak berkepentingan utama," katanya.

Tags / Kata Kunci: KWSP

No comments:

Apa itu simian line?

Apa itu simian line? Simian Line adalah sebuah garis lurus yang membelah tangan, merupakan garis head line dan heart line yang m...