Saturday 11 August 2018

Jalan jalan Phuket 2018 ( Hari pertama )

Percutian ke PHUKET THAILAND 10 -13 OGOS 2018.

Semasa aku tulis blog nie. Aku masih lagi di PHUKET dan memang fresh la post nie. Terus update..

Jalan2 ke phuket dengan AIRASIAGO. Semua aktiviti kita buat sendiri je. Tengok mane yg best kita pegi..

HARI PERTAMA

1. Book flight + Hotel melalui AirAsiago
Lebih jimat & murah
Kami Pilih hotel thai corner patong phuket 4 hari 3 malam sekali flight rm420 sahaja.
Jalan kaki ke bangla road.

Start hari pertama 1.
Ambik flight malam jumaat pkol 8. sampai pkol 8 waktu thailand sebab lewat sejam perjalanan.

Book siap2 Van / transports dari airport ke hotel ambik masa dalam sejam perjalanan.
Book terus on9 dari MALAYSIA. Bayar masa dah sampai hotel. Kos pegi balik
2326bath 1 van pegi balik. Untuk 6 org.. selama 1 jam perjalanan dari airport

Sampai hotel rest & tukar baju cari makan area hotel & jalan2 ke bangla road . HOTEL Yang kami dapat nie pun sangat ok. Strategic , dekat dengan semua port dekat Patong Beach nie, bawah hotel je dah banyak kedai.. makanan halal pun banyak. Kebab arab pun bersepah.  jalan kaki je.. nanti ingat nk sewa motor je ke sane sini..

Kami pilih Makan tepi jalan je. Tpi yang halal..  Nasi goreng udang 100bath bersamaan rm12.40... Kenyang + sedap. Kalau makan dkt kedai2 makan kos 1 kali makan dalam 20 hengget ke 30 hengget..

AIR BELI DEKAT 7ELEVEN. MURAH je.. dalam 70sen air mineral. 2hengget air macam2.. pilih la nak air apa.. masa kami
pegi rate Thai bath 12.37sen - 100bath

Lepas makan kami terus ke bangla road.
Jalan jalan ke bangla road , tengok syurga dunia mereka. Di sinilah bersepahnye sajat2 and the geng. KAKI MABUK , KAKI CLUB ,hiruk pikuk dunia. Tapi jalan2 sini depa xkacau pun. Relax je.. sbb geng2 kami ade yang bertudung... dapatlaa tgk depa menari tiang.. nyah berkeliaran sampai x kenal jate ke tino demo teerr..

Hujung bangla road terus ke pantai PHATONG BEACH PHUKET. Jalan sampai Patong Beach. Patah balik then balik hotel pkol 2pagi.. tak lama pun bejalan.

Rest. Tggu aktiviti esok.
Bercuti ke PHUKET THAILAND bersama rakan2 university dulu..

Di bawah nie kita bagi details perjalanan & bajet kita untuk

HARI PERTAMA.. PEGI 6 ORANG . KIRAAN UNTUK 2 ORANG.

PHUKET EXPENSES
(10 - 13 Aug 2018)

Flight + Hotel 4d3n = RM420 (sorg)

Money changer
100 Tbh = RM 12.37
8,000 Tbh = RM 989.60 (2 org)

Grab return rm80 (2 org)
Airport transfer return 776 bath (2org)
Motor sewa 2hari 300 bath (2org)

Day 1
-Flight kul 8.40pm.. 1jam 25minit smpai phuket

-Cari pick up yg ktorg dh booking.. nk ke hotel kami di Thai corner hotel, Patong beach Phuket.. Perjalanan dlm 1 jm dr airport.

Airport transfer return 776 bath utk 2 org = rm96..
sorg dlm rm48
**Book dgn ‘Phuket private transfers’.. sila google phuketprivatetransfers.com

**Dgn dorg ni murah sikit compare klu book dgn hotel.. Contoh: kalau book dgn hotel, 3000 bath (return) utk book family van.. tp dgn yg ktorg book tu dlm 2328 bath je (return).. kami ber 6.

-Check in Thai corner hotel..cantik hotel nya.. kemas, selesa, berbaloi2.. 1 bilik 2 org..

-Jln2 bangla street & Patong beach.. jln kaki je.. dekat giler dgn hotel kami..

-Mkn mlm.. nasi goreng 100 bath.. pad thai 100 bath..
-Beli air 28 bath

KITA TUNGGU UNTUK DAY 2 OK.. ☺

Untuk Membaca hari ke 2 jalan2 bercuti ke PHUKET. TEKAN LINK DI BAWAH...