< MESIR BERGOLAK >

salam....

mari kita sama-sama mendoakan kesejahteraan dan keselamatan pelajar dan rakyat malaysia di mesir semoga sentiasa di lindungi oleh Allah...keadaan di mesir semakin hari semakin buruk.. dan keadaan pelajar malaysia disana sangat membimbangkan... kenapa susah betul kerajaan malaysia bertindak dengan cepat bawak dorang nie balik... ade 6000 banduan yang terlepas dan sedang bemaharaja lela kat luar sane.. ade jugak yang kata sorang rakyat malaysia merangkap pelajar perempuan di rogol.. terok giler keadaan kat sane.. lebey buruk dari yang diwar-warkan di berita-berita..ape yang dorang boleh buat?? jika kita berada di tempat dorang mungkin kita dapat bayangkan keadaannya.. makanan, keselamatan dan sentiasa di selubungi ketakutan... niat untuk menuntut ilmu dan bekerja.. tapi sebaliknya ape yang jadi..?? sms @ sistem pesanan ringkas di sekat.. internet di sekat... macam mane kite nak tau keadaan dorang kat sane... smoga semuanya di lindungi dan berada dalam keadaan yang selamat dan di beri pelindungan sewajarnya oleh pihak kedutaan.

untuk keterangan lanjut sile layarai blog ariff.. kat sini korang boleh jengok dan tengok keadaan kat sane dan info sedikit sebanyak tentang pergolakkan nie..... moge semua dilindungi dan pulang dengan selamat..
negara mesir da di istiharkan darurat.. makanan + bahan mentah semua naik melambung,ade jugak student yang xde sen kat tangan. cane keadaan dorang untuk mintak bantuan.. keselamatan di ambil alih oleh tentera.. polis da xde kuase mengawal keadaan. keadaan hura-hara. banduan bermaharaja lela.. peluru sesat.. ade dimane-mane.. ade yang terpakse menyorok dan bersembunyi.. sampai biler kedaan nie kalau kerajaan xbertindak secara drastik.. mungkin ade jugak yang kata peperangan bakal meletus.. dan keadaan akan semakin buruk...

akhir sekali.. same-same lah berdoa untuk keselamatan rakyat kita di sane.. amin~












 
Keadaan di Mesir bergolak sejak minggu hari lalu berikutan ribuan penunjuk perasaan menuntut Mubarak berundur.Menurut laporan agensi berita antarabangsa, bantahan besar-besaran yang bermula sejak Selasa lalu di Kaherah, Iskandariah, Suez, Dumiyat, Tanta dan Mansoura menyebabkan lebih 1,000 penunjuk perasaan ditahan polis, mengorbankan hampir 100 nyawa dan lebih 1,000 lagi cedera....




Comments

Popular posts from this blog

AIRCOND MYVI ROSAK DAN PUNCA-PUNCANYA

MENJUAL DAN MENGEDAR ALAT GANTI KERETA UNTUK SEMUA JENIS KERETA

RESEPI :CEKODOK NASI yang lembut dan enak