Posts

Showing posts from February, 2011

Ayat Quran pada kulit bayi

Image
MOSCOW – Pakar-pakar perubatan di Rusia bingung berikutan penemuan ayat-ayat suci al-Quran dan Arab pada kulit seorang bayi berusia sembilan bulan di Dagestan, Rusia, lapor sebuah akhbar semalam. Ayat-ayat itu muncul pada belakang, tangan, kaki dan perut Ali Yakubov pada setiap malam Isnin dan Jumaat sebelum hilang tetapi diganti dengan beberapa ayat al-Quran baru dua kali seminggu. Pakar-pakar perubatan Rusia menyatakan, mereka tidak tahu bagaimana fenomena itu boleh berlaku selepas perkataan Allah mula muncul pada dagu bayi tersebut ketika dia berusia beberapa minggu. Namun, ketika mengulas mengenainya, pakar-pakar perubatan dan keluarga bayi itu mengaku bahawa ayat-ayat suci itu menjelma sendiri pada badan Ali dan bukan ditulis oleh manusia. “Ali akan berasa kurang sihat manakala suhu badannya meningkat kepada 40 darjah Celsius setiap kali ia berlaku menyebabkan dia menangis,” kata ibunya Madina Yagubova. Kini, tempat Ali dilahirkan iaitu di Kampung Red Oktober, Dagestan menja…

sewa rumah rm5o sebulan

Image
TRUE STORY?




Huhuhuhu seram juga cerita nih.

9 tahun lepas aku dapat sambung belajar di UiTM Shah Alam. Jadi perkara pertama yang perlu difikirkan adalah tempat tinggal sebab aku tidak dapat hostel. Oleh sebab kerajinan & keprihatinan aku dan kawan-kawan,maka dapatlah kami rumah sewa, berdekatan seksyen 2. Berhampiran dengan Wet World [kalau korang tahu la].

Rumah tu banglo 2 tingkat 4 bilik. 3 bilik dekat atas dan 1 bilik dekat bawah. Kami semua berlapan,kiranya 2 orang untuk 1 bilik lah. Aku ringkaskan sajalah, kami masuk rumah tu dengan perasaan berbelah bahagi; gembira, suka, pelik, rimas, takut semua ada.
Pertama,tuan umah hanya kutip rm50 saja sebagai deposit dan sewa pertama hanya bayar bila masuk bulan kedua kami duduk rumah tu. Kiranya bulan pertama percuma lah....[?]Kedua,tuan rumah tak bagi kami bawa barang banyak-banyak sebab nanti penat nak angkat balik, terangnya...Ketiga,pokok ara tepi umah tu sangat besar sampai dahannya boleh masuk tingkap bilik atas.Malam p…

< MESIR BERGOLAK >

Image
salam....
mari kita sama-sama mendoakan kesejahteraan dan keselamatan pelajar dan rakyat malaysia di mesir semoga sentiasa di lindungi oleh Allah...keadaan di mesir semakin hari semakin buruk.. dan keadaan pelajar malaysia disana sangat membimbangkan... kenapa susah betul kerajaan malaysia bertindak dengan cepat bawak dorang nie balik... ade 6000 banduan yang terlepas dan sedang bemaharaja lela kat luar sane.. ade jugak yang kata sorang rakyat malaysia merangkap pelajar perempuan di rogol.. terok giler keadaan kat sane.. lebey buruk dari yang diwar-warkan di berita-berita..ape yang dorang boleh buat?? jika kita berada di tempat dorang mungkin kita dapat bayangkan keadaannya.. makanan, keselamatan dan sentiasa di selubungi ketakutan... niat untuk menuntut ilmu dan bekerja.. tapi sebaliknya ape yang jadi..?? sms @ sistem pesanan ringkas di sekat.. internet di sekat... macam mane kite nak tau keadaan dorang kat sane... smoga semuanya di lindungi dan berada dalam keadaan yang selamat dan d…