kelantan surga mekanan

aku nie sebenarnya xtau nak buat ape kat opis di hari jumaat yang permai nie... bose lajok... nok uak gapo-gapo pung dok tahuu laa mek weeiiii..... ambo nie buke gapo... kijo sume siakk daa.... semggu la kalo lagu nie.. patah pingge ambo.. duduk sokmo... segho nok jijok2 jah tile.. pahtu tido... pehe x mekk weii???

aku nie percaya atau tak.. xpenah kunci jam kalau aku nak bangon.. selalunya aku yang akan jadi alarm pada org lain.. sebab aku akan tesedar dalam kol 6.00 ke 6.45.. so uat mase nie kebarangkalian untuk telambat datang tue agak tipis.. huhuhu.... alhamdulillah laa.. aku nie bukn jenis yang suke tido.. kalau aku keja or cuti.. aku akan tebangon dalam kol 7pagi... gegolek.. makan n mandi.. pastu aku joging kalau rajin.. last2... kol 12 aku akan mengantok balik.. krooo..krooo la balik jawapannya..... huhu pastu tido dalam sejam.. uat la aktiviti sehat..

tapi aku sekarang nie banyak cam teringat pasai kelantan meh.... best tol dok kelantan dedolu.... makanan... tempat.. banyak tol yang menarik n buat kami teringat-ringat.... dulu kelantan myb xbanyak sgt pembangunan dia.. tapi sempat jugak la jejak kaki ke kbmall....

*ape yang paling best kelantan nie pemes ngan nasi kukus dia.. da la murah terbaiikkk dari ladang.... dengan ayam goreng berempah... nasi yang di kukus.. + sambal belacan + arca timun n nenas.. pastu kuah kari... perghhhh memang terliuq demo tengok.....
*nasi kerabu pon memang xhengat... meleleh aku kalau ingat.... nasi kerabu kaler biru.... pahtu siap ade ikan + keropok + telor masin + serdak-serdak + daging bakar.. lelagi yang panas bau pas bakar fuhh taruk lak kuah yang ade budu... aku make budu perr..... siap leh uat kuah.. huhuhu


 * korang penah makan sotong kering bakar??? dia bakar pahtu gelek.. tarok colek.. hahahha aku pon xhengat sangat doww... tapi sedap laaa... aku makan nie time kat rantau panjang... sedap sioottt + pulak ngn mangga siam huhu sedap glerrr....

*fish ball bakar + nate2 bakar pe ntah lagi.. memang sedap kowt... senang cite makanan kat kelantan... akan selalu terngiang-ngiang kat tekak aku... fuhhh.... bile la nak makan n menjejak kaki kesane balik eh... adeh... 
haloo kamu.. sile bawak saya kesane ok.. hahahahah

aku+ dia dan kamu ... semua rindu kan kelantan... bye


Comments

Popular posts from this blog

AIRCOND MYVI ROSAK DAN PUNCA-PUNCANYA

RESEPI :CEKODOK NASI yang lembut dan enak

MENJUAL DAN MENGEDAR ALAT GANTI KERETA UNTUK SEMUA JENIS KERETA