MYEG Segalanya BERmula disini :)


bape hari yang lepas aku saje la nak usya rege roadtax aku kat kedai kecik kat mall. agen pada insurans nie... aku tanyekan rege cukai jalan aku.. dia check.tolak tambah siap kekonon ade potongan bagai.. harga dia dalam 1100 (bukan rege sebenar hanya sebagai contoh) ..time nie aku da pk.. alamak mahalnya akunye roadtax nak kena buat... ciss hampeh... dalam mase yang sama abang aku tolong aku buat melalui myeg.. siap  sampai umah lagi dia poskan... tau rege dia dalam bape jew??rm900 cam tue la giloorrr kan....?? banyak tue dia songlap duit aku...200 2 memacam korang boleh buat... bakpo nak p bayar runner bagai.... duduk dediam kat opis.. signup myeg.. esok-esok sampai da roadtax korg.. 200 leh shoping... hahahhaha

kebanyakkan rakyat malaysia menggunakan kereta dan motor hampir bejuta kereta ade kat jalan raya.. dan semuanya menggunakan cukai jalan,saman kan..kann.. dan ade jugak yang de 3,4 kereta.. 15bijik motor ker kan.....aku nak btau korang cara senang dan jimat untuk renewal roadtax,check saman n memacam lagi.. ekot pengalaman aku,aku penah renewal roadtax kat agen-agen kedai kecik kat mall,dorang ketuk kaw-kaw punye..siap btau rege insurans berapa.. 
runner punye upah berapa,upah pade dorang berapa,bayar kat bank berapa.. bongek gilerr... sibaik la aku jumpe myeg niee... xde la nak kena tiuppuuuu lagi... sbb dulu aku penah buat dengan ejen-ejen nie jugak.... sekali ade logo myeg jugak kat roadtax aku 2... maknenya dorang pon gune myeg laaaa????? gampunk..... dorg ambik kitenye duit rm200 sesenang...... rugiii dowww....... bek gune internet.. singup.. daftar.. masuk... bayar n ambik kat sane atau dorg pos kat uma.. kan ker senang............


korang signup.. pastu kalau ade saman dia btau melalui email.. senangkan.. semuanya hanya di hujung jari.. semak saman,nak pembaharui roadtax,lesen,kad pengenalan,saman pepentah dari pembandaraan,,, sume   ade.... da jimat masa/duit dan segalanya dengan myeg...

cara senang tok semak saman,pembaharui insurans dan cukai jalan.. mengapa perlu yang susah?? hehehe so layan :)




ape lagi??? meh laaa betindak la mengikut arahan.... hahahahaha

  click sini....




Comments

atreyu strange said…
mmg suka pakai myeg utk renew roadtax sbb service penghantaran laju. :)

Popular posts from this blog

AIRCOND MYVI ROSAK DAN PUNCA-PUNCANYA

RESEPI :CEKODOK NASI yang lembut dan enak

MENJUAL DAN MENGEDAR ALAT GANTI KERETA UNTUK SEMUA JENIS KERETA