HANTU MAK LIMAH PULANG PETANG

 

selamat pagi.. jarang kowt aku post sesuatu entry di pagi hari.. huhu otak ngah fresh la nie n ade mende nak cite.. laju jew aku taip..ari sabtu aku bekesmpatan tengok cite hantu kak limah balik rumah..penangan mamat khalid nie memang mengena.. cite nie kesinambungan dari dari filem zombi kamgpung pisang..nak di ekotkan aku xla beminat nak jengah panggung nak tgk cite lawak bodo cam nie.. cam zombi kampung pisang bagi aku xbest kot.. ker aku xtgk tue aku xpasti..
bile tgk  kekomen dari facebook pasal cite hantu kak limah nie.. hati melonjak2 nak p tgk.. memang full dari bawah smpai atas yang depan sekali kena dongak pon ade gak yang duduk.. giler kentang....,, sblm nie aku nak p tgk.. tp tiket asik full jugak.. ambik kau... bape ntah dia kutip nanti kan.....memule nak stat cite pon da ade lawak yang dia selitkan...
cerita yang ringan dan santai.. bile seram.. akan nampak jugak seram nya.. dan bile lawak memang gelak xhengat dunia laaa...lawak dia bukan cam cite senario cam lawak hampeh 2.. nie lawak bijak yang bermain ngan kata-kata.. bukan memek muke dan lawak bodo.. huhu.....


meh aku selit kan sinopsi dari cite tesebut :
Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah adalah Kesinambungan daripada filem ‘Zombi Kampung Pisang’, filem ini Masih lagi mengekalkan genre komedi seram, filem ini juga bakal menampilkan kejutan demi kejutan.
Husin yang telah lama bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya, Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Munawer, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung yang mungkin Kak Limah sudah menjadi hantu. Abi Hurairah juga setuju dengan pendapat Husin kerana beliau juga mengalami peristiwa pelik ketika melihat Kak Limah di kawasan kubur. Pak Jabit yang memang bengang dengan Husin (kerana memutuskan ikatan kasih dengan anak gadisnya, Che Nin), menuduh Husin adalah pembawa nasib buruk kepada Kampung Pisang. Sebelum ini keadaan aman damai, sebaik sahaja Husin muncul, keadaan kembali kacau bilau.

Pak Abu mencadangkan agar mereka menyiasat apa yang berlaku sebenarnya. Beramai-ramai mereka ke rumah Kak Limah. Mereka menemui mayat Kak Limah yang hampir reput. Namun, setelah pengebumian jenazah Kak Limah, kampung mereka masih dihantui makhluk misteri di tengah-tengah malam.
Pelbagai bomoh dipanggil untuk menghalau hantu, malangnya tiada satupun bomoh yang berjaya menghalau hantu tersebut. Hantu apakah itu sebenarnya? Siapa yang berjaya menghurai misteri hantu Kak Limah tersebut? Temui jawapannya dalam ‘Hantu Kak Limah Pulang Ke Rumah’

 aku rase ade sambungan dia.. sbb ade yang menjadi tande tanye sket la bile panghabisan cite nie.. huhu... tp pelakon dia sume bawak watak memang best la.. terutama awie ngn  oku tue.. aku xpasti nama dia.. johan pon xkurang hebatnya.. kalau ade zizan myb lagi gempak....

aku rase cite nie mungkin boleh cecah 10 ke 15 juta... atau lebey.. 2 aku xpasti.. sbb ramai tol yang tengok sampai 3,4 kali.. sebab xpuas... sape yang rase nak besantai n ringan kan jiwa.. bawak lah family.. kengkawan n boipren or gelpren p tengok... xrugi punya.. n korang pasti tenang bile kuar nanti.. hahahahah...... cite nie aku rase agak ok dan xmembosan kan.. so nanti p la tangok k.. kalau korang rase tepengaruh ngn ayat2 manis aku nie.. huhuhu yihaaaaaaaaaaaa





*thanx tok seseorang sbb teman saya p tangok... wekkk  :P
makasih neng.... <3

Comments

syerie noer said…
sampai ati... x ajak kita... heeee
kechik adios said…
alooloooo orang bbm xde pon respon....
next week kite kuar eyh.... :( sowi lalink hahahahah
Tipah said…
sumpah ke best? mungkin boleh consider tengok....hurmm....
kechik adios said…
best la jugak... hehehe mai la p tgk... slalu full jew... :) :)

Popular posts from this blog

AIRCOND MYVI ROSAK DAN PUNCA-PUNCANYA

RESEPI :CEKODOK NASI yang lembut dan enak

MENJUAL DAN MENGEDAR ALAT GANTI KERETA UNTUK SEMUA JENIS KERETA