Followers

...SELAMAT MEMBACA DAN MENGODEK....



PELAWAT :


SINCE 03 MARCH 2010

Monday, December 27, 2010

kisah PURDAH DAN KANCIL MERAH

 

korang penah dengar satu cite tak.. di zaman taun 1998-2000.... aku xsure.. tapi cite nie tersebar luas kat memane pon ..kawan-kawan aku yang merata negeri pon ade dengar kisah yang sama... iaitu : 
“ hantu purdah pakai kancil merah hantu nie kalau xsilap aku laa.. bukan hantu.. tapi dia mengamal kan susuk rasenya... pastu dia kena makan darah anak dara dalam 40 orang..
selagi xcukop selagi tue la dia kena cari n redah  hujung kampung sampai jumpe.... siap nek kancil merah lagi 660cc.. ade percaya??? KALAH CITE HANTU MAK LIMAH.... seramm kekencing nak cite....

mase nie nak di ikutkan aku nie tergolong dalam golongan anak gadis sunti la... lalalalala hakz malu laaa nak cite...tetibe ken... time nie bebudak skolah kan.. so bile da di sajikan dengan cite nie..seluruh kampung senyap sunyi... kawasan perumahan betutup memasing pintu tingkap bagai,sunyi sepi.. ... sbb di kabarkan wanita bepurdah nie akan jejalan “makan” tgh ari.. huhu~ so dia akan datang time tengah hari.. time mak bapak p keja.. time bebudak yang gadis sunti cam aku nie balik uma,, huhu

cite nie seram nok.. sebab muke dia buruk.. parot-parot.. siap ulat-ulat.. (bagi dramatik lebey) so sbb tue la dia pakai purdah... kalau dia minum darah tue.. dia akan cantik secara pelahan-lahan mengikut bilangan liter darah dan orang yang dia baham... giler scary kan... kalah cite twillight n vampire diaries macam nie.. siap leh uat filem kowtt....tapi.. kalau korang ade kat tempat gadis sunti cam kami-kami nie... korang pasti seram sejuk tau.... huhuhu.... sebab sasarannye ialah gadis sunti.. kikikiki....

so sepanjang balik sekolah.. dalam mase 3bulan.. kami jarang merayau-rayau kuar uma di tengah hari...,bile cite tue da reda.. barulah kami mENCANAk-CAnak kuar umah dengan hati yang girang gumbira...memang cite nie ade yang cakap siap kua masuk paper lagi... aku xpenah lak terbace.. dan xpernah laa pulak terjumpe... kalau ade sesapa yang penah dengar cite nie.. marilah sesama share ngn kekami nie tambah pengalaman.. penuhkan pengetauhuan.. huhuuhu.... 

dan untuk sape yang tak pernah tau, ha nie la aku sajikan cite nya pade korang.... huhu
so layan kan ajew k.... ini kisah benar tau... bukan cobaan....

Monday, December 20, 2010

HANTU MAK LIMAH PULANG PETANG

 

selamat pagi.. jarang kowt aku post sesuatu entry di pagi hari.. huhu otak ngah fresh la nie n ade mende nak cite.. laju jew aku taip..ari sabtu aku bekesmpatan tengok cite hantu kak limah balik rumah..penangan mamat khalid nie memang mengena.. cite nie kesinambungan dari dari filem zombi kamgpung pisang..nak di ekotkan aku xla beminat nak jengah panggung nak tgk cite lawak bodo cam nie.. cam zombi kampung pisang bagi aku xbest kot.. ker aku xtgk tue aku xpasti..
bile tgk  kekomen dari facebook pasal cite hantu kak limah nie.. hati melonjak2 nak p tgk.. memang full dari bawah smpai atas yang depan sekali kena dongak pon ade gak yang duduk.. giler kentang....,, sblm nie aku nak p tgk.. tp tiket asik full jugak.. ambik kau... bape ntah dia kutip nanti kan.....memule nak stat cite pon da ade lawak yang dia selitkan...
cerita yang ringan dan santai.. bile seram.. akan nampak jugak seram nya.. dan bile lawak memang gelak xhengat dunia laaa...lawak dia bukan cam cite senario cam lawak hampeh 2.. nie lawak bijak yang bermain ngan kata-kata.. bukan memek muke dan lawak bodo.. huhu.....


meh aku selit kan sinopsi dari cite tesebut :
Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah adalah Kesinambungan daripada filem ‘Zombi Kampung Pisang’, filem ini Masih lagi mengekalkan genre komedi seram, filem ini juga bakal menampilkan kejutan demi kejutan.
Husin yang telah lama bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya, Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Munawer, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung yang mungkin Kak Limah sudah menjadi hantu. Abi Hurairah juga setuju dengan pendapat Husin kerana beliau juga mengalami peristiwa pelik ketika melihat Kak Limah di kawasan kubur. Pak Jabit yang memang bengang dengan Husin (kerana memutuskan ikatan kasih dengan anak gadisnya, Che Nin), menuduh Husin adalah pembawa nasib buruk kepada Kampung Pisang. Sebelum ini keadaan aman damai, sebaik sahaja Husin muncul, keadaan kembali kacau bilau.

Pak Abu mencadangkan agar mereka menyiasat apa yang berlaku sebenarnya. Beramai-ramai mereka ke rumah Kak Limah. Mereka menemui mayat Kak Limah yang hampir reput. Namun, setelah pengebumian jenazah Kak Limah, kampung mereka masih dihantui makhluk misteri di tengah-tengah malam.
Pelbagai bomoh dipanggil untuk menghalau hantu, malangnya tiada satupun bomoh yang berjaya menghalau hantu tersebut. Hantu apakah itu sebenarnya? Siapa yang berjaya menghurai misteri hantu Kak Limah tersebut? Temui jawapannya dalam ‘Hantu Kak Limah Pulang Ke Rumah’

 aku rase ade sambungan dia.. sbb ade yang menjadi tande tanye sket la bile panghabisan cite nie.. huhu... tp pelakon dia sume bawak watak memang best la.. terutama awie ngn  oku tue.. aku xpasti nama dia.. johan pon xkurang hebatnya.. kalau ade zizan myb lagi gempak....

aku rase cite nie mungkin boleh cecah 10 ke 15 juta... atau lebey.. 2 aku xpasti.. sbb ramai tol yang tengok sampai 3,4 kali.. sebab xpuas... sape yang rase nak besantai n ringan kan jiwa.. bawak lah family.. kengkawan n boipren or gelpren p tengok... xrugi punya.. n korang pasti tenang bile kuar nanti.. hahahahah...... cite nie aku rase agak ok dan xmembosan kan.. so nanti p la tangok k.. kalau korang rase tepengaruh ngn ayat2 manis aku nie.. huhuhu yihaaaaaaaaaaaa





*thanx tok seseorang sbb teman saya p tangok... wekkk  :P
makasih neng.... <3

Saturday, December 11, 2010

Republik - Izinkan Aku Mencintaimu >lirik


 


sungguh benar ku cintai mu
mesti kau tak anggap ku ada
ku tak akan menyintamu
untuk mencintai ku
ku xberharap kau cintai ku
ku xberharap kau balas cinta ku
yang ku harap kau izinkan
aku mencintai muuuuu..............

cinta ini sudah telanjur
ku miliki dari dirimu
biarkan cinta ku bersama mu
meski raga ku tak bisa bersama mu

ku tak berharap kau cintai ku
ku tak berharap kau balas cinta ku
yang ku harap kau izinkan aku mencintai mu
cinta ini sudah terlanjur 
ku milki dari dirimu
biarkan cintaku bersama mu
meski  raga ku tak bisa bersamamu.....

cinta ini sudah telanjur
ku miliki dari dirimu
biarkan cinta ku bersama mu
meski raga ku tak bisa bersama mu


download dan dengar

click sini :

http://www.4shared.com/audio/tLzptUHG/Republik_-_Izinkan_Aku_Mencint.html


untuk seseorang :)
wakakkakaakkak

Wednesday, December 8, 2010

MYEG Segalanya BERmula disini :)


bape hari yang lepas aku saje la nak usya rege roadtax aku kat kedai kecik kat mall. agen pada insurans nie... aku tanyekan rege cukai jalan aku.. dia check.tolak tambah siap kekonon ade potongan bagai.. harga dia dalam 1100 (bukan rege sebenar hanya sebagai contoh) ..time nie aku da pk.. alamak mahalnya akunye roadtax nak kena buat... ciss hampeh... dalam mase yang sama abang aku tolong aku buat melalui myeg.. siap  sampai umah lagi dia poskan... tau rege dia dalam bape jew??rm900 cam tue la giloorrr kan....?? banyak tue dia songlap duit aku...200 2 memacam korang boleh buat... bakpo nak p bayar runner bagai.... duduk dediam kat opis.. signup myeg.. esok-esok sampai da roadtax korg.. 200 leh shoping... hahahhaha

kebanyakkan rakyat malaysia menggunakan kereta dan motor hampir bejuta kereta ade kat jalan raya.. dan semuanya menggunakan cukai jalan,saman kan..kann.. dan ade jugak yang de 3,4 kereta.. 15bijik motor ker kan.....aku nak btau korang cara senang dan jimat untuk renewal roadtax,check saman n memacam lagi.. ekot pengalaman aku,aku penah renewal roadtax kat agen-agen kedai kecik kat mall,dorang ketuk kaw-kaw punye..siap btau rege insurans berapa.. 
runner punye upah berapa,upah pade dorang berapa,bayar kat bank berapa.. bongek gilerr... sibaik la aku jumpe myeg niee... xde la nak kena tiuppuuuu lagi... sbb dulu aku penah buat dengan ejen-ejen nie jugak.... sekali ade logo myeg jugak kat roadtax aku 2... maknenya dorang pon gune myeg laaaa????? gampunk..... dorg ambik kitenye duit rm200 sesenang...... rugiii dowww....... bek gune internet.. singup.. daftar.. masuk... bayar n ambik kat sane atau dorg pos kat uma.. kan ker senang............


korang signup.. pastu kalau ade saman dia btau melalui email.. senangkan.. semuanya hanya di hujung jari.. semak saman,nak pembaharui roadtax,lesen,kad pengenalan,saman pepentah dari pembandaraan,,, sume   ade.... da jimat masa/duit dan segalanya dengan myeg...

cara senang tok semak saman,pembaharui insurans dan cukai jalan.. mengapa perlu yang susah?? hehehe so layan :)




ape lagi??? meh laaa betindak la mengikut arahan.... hahahahaha

  click sini....




MAGIk KE?? OFCOS lerrrrr~

BORINK?? MENGANTOK?? XTAU NAK BUAT APE?? MEH AKU AJAR 1 MAGIC.. TRY BUAT EH... WALAUPON LAMBAT LAGI SEBULAN.. TP NAK JUGAK KORG BUAT.. MESTI TERUJA HABISS KORANG NANTI.. HAHAHAHA.......

1 – Copy text yang berwarna biru di bawah
2 – Paste in Note Pad (Full Screen)
3 – Tekan “CTRL+H”
4 – Di Colum “Find”, taip 6
5 – Di colum “replace”, taip _ (under score)
6 – Dan kemudian klik replace all… lihat apa akan berlaku!!!



6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6669966666996699669 9999999669966666 9966666669966666 6996699999999669 9666699666666666 6666696666666666 666666666666
6669966666996699669 9999999669966666 9966666666996666 9966699999999669 9666699666666666 6666999666666666 666666666666
6669966666996699669 9666666669966666 9966666666699669 9666699666699669 9666699666666666 6669969966666666 666666666666
6669966966996699669 9999999669999999 9966666666669999 6666699666699669 9666699666666666 6699666996666666 666666666666
6669969996996699669 9999999669999999 9966666666666996 6666699666699669 9666699666666666 6999999999666666 666666666666
6669999699996699666 6666699669966666 9966666666666996 6666699666699669 9666699666666666 9999999999966666 666666666666
6669996669996699669 9999999669966666 9966666666666996 6666699999999669 9666699666666669 9666666666996666 666666666666
6669966666996699669 9999999669966666 9966666666666996 6666699999999669 9999999666666699 6666666666699666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6699666669966666666 6966666666699999 9996699999999669 9666666996666666 6996666699669999 9999669966666996 666666666666
6699666669966666666 9996666666699999 9996699999999666 9966669966666666 6999666699669999 9999669966666996 666666666666
6699666669966666669 9699666666699666 6996699666699666 6996699666666666 6999966699669966 6666669966666996 666666666666
6699999999966666699 6669966666699999 9996699999999666 6699996666666666 6996996699669999 9999669966966996 666666666666
6699999999966666999 9999996666699999 9996699999999666 6669966666666666 6996699699669999 9999669969996996 666666666666
6699666669966669999 9999999666699966 6666699666666666 6669966666666666 6996669999669966 6666669999699996 666666666666
6699666669966699666 6666669966699666 6666699666666666 6669966666666666 6996666999669999 9999669996669996 666666666666
6699666669966996666 6666666996699666 6666699666666666 6669966666666666 6996666699669999 9999669966666996 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666
6669966666699669999 9999666666666966 6666666999999996 6666666999999966 9999999966699966 6999666666666666 666666666666
6666996666996669999 9999666666669996 6666666999999996 6666666999999996 9966669966669966 6699666666666666 666666666666
6666699669966669966 6666666666699699 6666666996666996 6666666666666996 9996669966669966 6699666666666666 666666666666
6666669999666669999 9999666666996669 9666666999999996 6666666666669966 9969669966669966 6699666666666666 666666666666
6666666996666669999 9999666669999999 9966666999999996 6666666666699666 9966969966669966 6699666666666666 666666666666
6666666996666669966 6666666699999999 9996666996996666 6666666669966666 9966699966669966 6699666666666666 666666666666
6666666996666669999 9999666996666666 6699666996699666 6666666999999996 9966669966669966 6699666666666666 666666666666
6666666996666669999 9999669966666666 6669966996666996 6666666999999996 9999999966699996 6999966666666666 666666666666
6666666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 6666666666666666 666666666666






KALAU DA DAPAT... TINGGALKAN LA JEJAK KORANG KAT SINI.... XBUAT MEMANG LAH RUGIII SESANGAT...... HUHUHU.....


cite menarik yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...