kisaH benar berada dalam 'KOMA'



cerita nie diceritakan sendiri oleh kawan aku punye kawan yang time 2 berada dalam kondisi antara hidop atau mati iaitu "koma"... so ini adelah kisah BENAR...

kawan aku punye kawan nie aku bagi nama kamal (bukan nama sebenar),dia eksiden yang agak terok dan dalam bape hari ditempatkan kat icu sbb kondisinya yang kritikal dan dan tidak sedarkan diri.

mungkin dia antara yang terpilih sbb masih diberi peluang utk hidup dan merasai pengalaman antara hidup atau mati.. sebenarnya koma nie antara selangah kita ke alam kematian atau selangkah ke arah kembali kedunia yang nyata.. kalau hidup,mungkin Allah 2 nak bagi kita peluang kali ke2,bukan sume dapat keistimawaan nie.. hanya yang terpilih.. kebanyakkan setau aku kalo koma xramai yang selamat. dan xramai yang hidup.

ok bermula cerita dia mcm nie.. time kamal nie koma sebenarnya dia mengalami 1 situasi yang sgt dasyat.. dia berada dalam 1 bilik yang sangat gelap.. dan x ade 1 pon cahaya. cube korunk bayangkan berada dalam 1 bilik gelap,xde cahaya dan bilik 2 kecik gler ia membuatkan korunk lemas. myb hanya sebesar toilet..

dalam keadaan teraba2,dalam gelap. dia bejalan kedepan.rupanya ade pintu dan ade tangga utk turun kebawah. gelap lemas. tp masih meneruskan pejalanan.. time smpai kat tingkat 1,die ade nampak 1 pintu.. macam2 suara dari pintu nie dia dengar,ada yang menjerit,menangis.. macam di seksa.. dalam keadaan yang ketakitan,dia terus belari trun ke tingkat ke2.

kat pintu bilik nie lak ade suara suruh dia masuk bilik nie,kalau kau nak kehidupan yang lebey bahagia dari di luar sana masuk lah bilik nie. nescaya kau akan lebey bahagia.. lebey kurang macam 2 la bunyi suara 2 bebisik2.. tp dia xyakin dengan suara 2..

dia meneruskan pejalannan ketingkat seterusnya,tingkat 3 walapun dalam keadaan letih tecungap3,dia xbeputus asa.. jalan,jalan dan jalan jumpe 1 bilik,
kat bilik nie ade pix yang tegantung.
pix tengkorak.. mungkin kalo dia piloh pintu nie. time 2 lah ajal dia datang menjemput..
tp dalam keadaan was2 dia ttp meneruskan pejalanan dia kedepan..

sampai ketingkat seterusnya dia nampak cahaya,makin lama dan makin dekat cahaya semakin terang.. terang dan terang..dia bukak pintu yang bercahaya 2,wow,rupanya 2 lah pintu utk dia kembali ke alam kehidupan.. mungkin jugak itulah peluang dia yang Allah bagi utk dia mengubah kehidupan dia yang lampau..

mungkin kalau dia tesilap langkah atau dia jenis yang berputus asa,dia xkan kembali kedunia nie balik.. rupa nya dalam sebulan gak la dia koma.. jaoh dan lame tol pejalanan dia kan tok mencari pintu2 nie.. tuhan 2 maha berkuasa.. dalam keadaan ape pon kalo kalau kite berusaha.. tuhan 2 pasti menjanjikan yang sempurna utk hambanya :)..

sbb 2 kalo ade kawan2 korunk yang koma,lebey elok korunk datang,beborak ngn dia dan bagikan kata2 semangat tok dia.. mungkin ngn cara 2 dia kuat dan x beputus asa..

moge kita semua diberkati oleh NYA.. aminnnn :)

Comments

Popular posts from this blog

AIRCOND MYVI ROSAK DAN PUNCA-PUNCANYA

RESEPI :CEKODOK NASI yang lembut dan enak

MENJUAL DAN MENGEDAR ALAT GANTI KERETA UNTUK SEMUA JENIS KERETA