Posts

Showing posts from March, 2010

MAK GUA HILANG.......!!!!!!!!!

Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua kaver line klik pesbuk sikit sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai..
Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar sektor operasi.. Muka macam ada masalah.

“ Lu kenapa ni Apan? ” – Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa hensem. Kalau tatap muka dia lama lama boleh naik menyampah juga.Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi.

“ Mak gua hilang la.. ” – Apan berbisik perlahan.

Gua punyala terperanjat!

“ Mak lu hilang?, bila hilang? ” – dada gua tiba tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang macam kuda.

“ Petang semalam..dah cari merata tak jumpa ”.

Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak human resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua nak tanya lebih lebih …

JANGAN LUPAKAN BY NIDJI

ku berjalan terus tanpa henti
dan dia pun kini telah pergi
ku berdoa di tengah
indahnya dunia
ku berdoa untuk dia yang kurindukan

memohon untuk tetap tinggal
dan jangan engkau pergi lagi
berselimut di tengah dingin dunia
berselimut dengan dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home..
would it be nice to kiss you..

memohon untuk tetap ptinggal
dan jangan engkau pergi lagi
bernyanyilah na na na na na
bernyanyilah untuk dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home ..
would it be nice to kiss you..

jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan pergi dari aku

JOM BACE FAKTA-FAKTA MENARIK

MenambahkaN pengetahuan mai bace fakta-fakta menarik nie..

ANTARA FAKTA-FAKTA MENARIK
Ketika bersin, semua organ dalam badan tidak berfungsi termasuk jantung. Badak air mampu berlari lebih pantas daripada manusia.Tiram boleh mengubah jantinanya beberapa kali sepanjang hayatnya.Semut berkomunikasi dengan menggosokkan sesungutnya.Raja Uganda, King Mutasa, dianggarkan mempunyai isteri seramai 7,000 orang kamera paling awal dicipta mengambil mase selama 8jam untuk mengambil hanya sekeping gambarKucing tidak boleh merasa rasa manis.kelawar selalu belok ke kiri jika terbang keluar dari guasetiap belang pada zebra adalah berbeza.ada tapak sulaiman yang tidak memerlukan pasangan utk membiak. malah ade juge yang boleh memecahkan kepala mereka kepada dua dan tangan yang baru akan tumbuh.lipas boleh hidup selama 9 hari tanpa kepala sebelum mati kelaparan.harimau bukan hanya mempunyai bulu yang bebelang,malahan kulitnye juga berbelangharga b…

b0s Sentap

Ni kisah satu org makhluk yg dilantik menggantikan bos asal sebuah kompeni
besar. Disebabkan masalah pekerja² yg agak kurang motibasi dan selalu cuai
+pemalas, bos baru ni decide nak ajar d0rg sikit,
firstday dia kat kompani tu.

So, sape2 yg dia nampak paling pemalas, dia akan pecat on the spot. Mmg
malang tidak berbau, dia ternampak seorang pekerja yg sedang dok nyandar kattepi dinding.

"Yg berbaju biru tu"
dia menjerit. Jeritan kuat nyebabkan semua perkerja
tersentak dan memandang kepada lelaki berkenaan.

"Bape gaji awak?"dia bertanya dgn nada yg agak keras

"Dalam RM800" pekerja tu menjawap

Bos tu menjawap,"Nah amik ni Rm800,BERAMBUS DARI SINI.
KALU NAK MALAS² PEGI TEMPAT LAIN"

Pekerja tu amik duit tu, lalu terus blah camtu jek.

Bos tadi memandang kesemua pekerja² nye, seperti mahu mereka paham,
sape malas, sure kene pecat!
Merasakan pekerja² memahami maksud kejadian tadi, bos itu merasa
puas.Sebelum bos itu masuk semula ke dalam opis nye, dia berta…